sobota, 7 stycznia 2017

Kawa inaczej.



Już wcześniej zdarzyło mi się wspomnieć o mojej nieznośnej senności, która nie pozwala normalnie funkcjonować. Mimo długiego snu jestem śpiąca i często mam ochotę na słodycze (preferuję jednak te domowe, nie kupne). Rano kawy nie piję, a po szkole zapominam zrobić.
Nie mam co narzekać, gdyż moje zmagania w ostateczności zaowocowały we wspaniałe dzieło kulinarne. :) Po prostu połączyłam ciasteczka z kawą. No i jest już idealnie! Poniżej podaję przepis. Naprawdę warto! Są przepyszne.


Kawowe ciasteczka

·   220g mąki pszennej
·   100g masła
·   60g cukru brązowego
·   20g cukru waniliowego
·   ½ łyżeczki proszku do pieczenia
·   ½ łyżeczki cynamonu
·    szczypta soli
·    2 żółtka (ugotowane)
·    ekstrakt migdałowy, waniliowy
·    2 łyżki mleka
·    3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (napar)
·    2 łyżki kawy mielonej
·    1 łyżeczka syropu Irish Coffee
·    1 łyżka gorącej wody
·    skórka pomarańczowa
·    wiórki czekoladowe

Najpierw wymieszaj produkty suche, tj. mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cynamon, sól. Kawę rozpuszczalną zalej łyżką gorącej wody i dodaj łyżeczkę syropu Irish Coffe (warto, daje niesamowity aromat).
Teraz dodaj pozostałe składniki i porządnie wyrób (najlepiej ręcznie).
Ciasto zawiń w folię spożywczą i wsadź do zamrażarki na 10 minut, następnie wyjmij, jeszcze raz wyrób i ponownie schowaj na 10 minut.
Po tym czasie rozwałkuj ciasto na grubość max. 0,5cm i wykrawaj ciasteczka. Układaj na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia z odstępem ok. 2cm. (ciasteczka rosną :)).
Piecz w temperaturze 175°C przez 10 minut.

Najlepiej smakują z czarną, gorzką kawą. Aromat sprawia, że nie zdążą ostygnąć, a już ich nie ma.

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkiem niezły blog, dobrze się czytało ! Szukasz może prezentu dla rodziny chłopaka dziewczyny czy partnera biznesowego? Wejdź do mnie na stronę i obczaj:
    Kwiaty w pudełkach KATOWICE

    OdpowiedzUsuń